Convertion...


Ricky Chocx

Posts recommandés

...pffff je comprend pas tout alors si y en a un qui peux traduire ce qui suis... :hauhau: ...pour savoir si c'est bien ce que je crois... :hauhau:

 

 

 

Mars mopar presents.... Dodge Charger Convertible Conversions

 

We are now offering Dodge Charger Convertibles built with all new Auto Metal Direct (AMD) sheetmetal. The conversions are based on either a Dodge Coronet or Plymouth Satellite convertible chassis....depending upon availability. We can build either 1968, 1969 or 1970 Charger convertibles.

 

The car that is pictured was campaigned at the '08 All Chrysler event at Carlisle, PA. It was built from a 1969 Sport Satellite convertible that was in rough though restorable condition. The rear clip was built using both currently available and prototype parts that will soon be available.

 

We are AMD distributors as well as product developers. We have assisted AMD with the development of many of the parts used in this build. We can honestly say that the fit and finish of these parts is fantastic. New 1968, 1969 and 1970 Charger quarter panels will be in stock within the next couple weeks....order yours NOW!!

 

Rolling chassis conversions starting at $29,995.00 will include:

 

rust free convertible chassis with:

restorable convertible top frame assembly

restorable convertible exterior trim and quarter glass and regulators

convertible rear seat

converted rear clip assembly (new AMD quarters, taillight panel, deck filler panel, rear valence, valence corners, trunk extensions, trunk floor, trunk gutters, plenum, support brackets, trunk latch panel etc. , used rust free or new AMD deck lid (depending on availability)

rust free or new AMD door shells (depending on availability)

new AMD front fenders, hood, front valence and inner fenders (if needed), core support (if needed)

buildable front suspension

buildable 8 3/4" rear end

We can convert your car!! If you have a Satellite or Coronet convertible.... conversions

 

start at $4,995 (depending on condition)

 

For more pictures and information please email or contact:

 

Kurt at 1-877-902-MARS

 

or Terry (678) 725-2531

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Baaah pas compliqué :

- la Dodge Charger 68/69/70 n'a jamais existé en cabriolet.

- le châssis est le même que celui des Dodge Coronet et Plymouth Satellite.

- ces dernières ont existé en cabriolet.

 

Donc, on récupère une épave de Coronet / Satellite cabriolet, on lui greffe les éléments spécifiques de carrosserie de Charger et le tour est joué.

Ils vendent des "rolling chassis conversion" (caisse pas finie, a priori sans mécanique et avec trains roulants à monter) pour 30.000$, et des kits pour transformer son cabriolet Coronet /Satellite, à partir de 5.000$ (mais keskiya dans le kit à 5.000$, mystère :hauhau: ).

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Justement je savais que les Charger convertible n'éxistaient pas...riche idée je trouve... :hauhau: ...mais c'est pas donné... :hauhau: ...m'enfin ça dénature quand même ses lignes... :hauhau: ...merci mon Phil !! :hauhau:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

quelle horreur , ce qui fait la ligne de ces modèle c'est le devant et la ligne de fuite du toit, tu vire le toit .. c'set naze :hauhau:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

quelle horreur , ce qui fait la ligne de ces modèle c'est le devant et la ligne de fuite du toit, tu vire le toit .. c'set naze :hauhau:

+1

Modifié par SEB
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rejoindre la conversation

Vous pouvez poster un message maintenant et vous inscrire plus tard. Si vous avez un compte, Connectez-vous maintenant pour poster avec votre compte.

Lecteur (sans compte)
Répondre à ce sujet…

×   Vous avez collé du contenu avec mise en forme.   Restaurer la mise en forme

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.